Regulamin konkursu świątecznego
REGULAMIN
KONKURSU ŚWIĄTECZNEGO
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem konkursu pod nazwą KONKURS ŚWIĄTECZNY zwanego dalej
„Konkursem”, jest Wydawnictwo RM z siedzibą w Warszawie, ul. Mińska 25,
kod pocztowy: 03-808, NIP: 525-15-51-705, REGON: 011926447, nr telefonu:
+48 22 870 60 24, adres e-mail: rm@rm.com.pl („Organizator”).
2. Fundatorem nagrody w Konkursie oraz podmiotem ponoszącym
odpowiedzialność za zapewnienie nagrody w Konkursie jest Organizator
(„Fundator nagrody”).
3. Organizator przeprowadza Konkurs na 3 portalach społecznościowych:
Facebook (https://www.facebook.com/WydawnictwoRM/),
Instagram (https://www.instagram.com/wydawnictwo_rm/),
TikTok (https://www.tiktok.com/@wydawnictwo_rm).
(„Strony Konkursowe”).
4. Konkurs będzie trwał 24.12.23 do 31.12.23 r.
§ 2. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Uczestnikiem Konkursu może być każda osoba fizyczna, która jest pełnoletnia
i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
2. Z uczestnictwa w Konkursie wyłączeni są członkowie organów lub pracownicy
Organizatora/Fundatora Nagród, a także członkowie najbliższej rodziny tych
osób. Przez członków najbliższej rodziny rozumie się wstępnych, zstępnych,
rodzeństwo, małżonków, małżonków rodzeństwa, krewnych w linii bocznej i
osoby pozostające w stosunku przysposobienia.
3. Biorąc udział w Konkursie, uczestnik wyraża zgodę na zasady Konkursu
określone w Regulaminie oraz potwierdza zapoznanie się z Regulaminem
Konkursu.
4. Warunkami udziału w Konkursie są:
a) posiadanie funkcjonującego konta na przynajmniej jednym ze wskazanych
serwisów: Facebook, Instagram, TikTok,
b) wykonanie Zadania Konkursowego, o którym mowa w §3 ust. 1 Regulaminu.
5. Każda osoba, która spełni wszystkie warunki podane w ust. 1 oraz 4 powyżej,
staje się uczestnikiem Konkursu (dalej „Uczestnik”).
§ 3. ZASADY KONKURSU
1. Zadaniem Uczestnika jest umieszczenie komentarza odpowiadającego na
pytanie „Wyobraź sobie, że w przyszłym roku przychodzi Święty Mikołaj z
workiem prezentów z logiem RM. Napisz nam, o jakiej książce marzysz?
Takiej, której jeszcze nie wydaliśmy! Opisz nam jej tematykę, a jeśli
poniesie Cię wyobraźnia, to także tytuł i autora” pod wybranym postem
konkursowym (na Facebooku, Instagramie lub TikToku), polubienie postu
konkursowego oraz obserwowanie profilu Wydawnictwa RM na Facebooku,
Instagramie lub TikToku („Zadanie Konkursowe”).
2. Niedopuszczalne jest zgłaszanie do Konkursu odpowiedzi, która:
a) narusza jakiekolwiek prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie
oraz pokrewne,
b) zawiera jakiekolwiek treści z innych względów niezgodne z prawem lub
dobrymi obyczajami, w szczególności obraźliwe, wulgarne, propagujące
przemoc, nienawiść rasową lub religijną,
c) narusza regulamin Serwisów Facebook, Instagram i TikTok,
d) jest reklamą,
e) jest spamem lub nie zamówioną informacją handlową,
f) zawiera treści pornograficzne,
g) zawiera odnośniki do jakichkolwiek innych stron, w szczególności do stron
zawierających treści, o których mowa powyżej.
3. W przypadku zgłoszenia lub publikacji komentarza niespełniającego kryteriów,
o których mowa w Regulaminie, Organizator zastrzega sobie prawo do jego
niedopuszczenia do udziału w Konkursie lub usunięcia ze Strony Konkursowej
i wykluczenia z Konkursu Uczestnika, który zgłosił taki komentarz.
4. W Konkursie Uczestnik może zgłosić jeden komentarz na wybranym serwisie
społecznościowym (Facebook, Instagram i TikTok).
5. Spośród wszystkich zgłoszonych w terminie komentarzy, komisja konkursowa
wybierze po jednym zwycięzcy Konkursu na każdym portalu społecznościowym
(Facebook, Instagram i TikTok), którego komentarz w ocenie komisji jest
najbardziej kreatywny i oryginalny.
6. W celu zapewnienia prawidłowości przeprowadzenia Konkursu Organizator
powołuje Komisję Konkursową, w której skład wejdzie 3 pracowników Działu
Promocji Wydawnictwa RM. Do zadań komisji należeć będzie czuwanie nad
prawidłowością przebiegu Konkursu, a w szczególności:
a) wybranie zwycięskiego komentarza,
b) zabezpieczenie zgodności wyłonienia zwycięzcy Konkursu oraz przyznania
nagrody zgodnie z Regulaminem i zasadami pełnej rzetelności
przeprowadzonych czynności,
c) właściwe oznaczenie i zabezpieczenie danych osobowych Uczestników,
d) udział w ewentualnym postępowaniu reklamacyjnym,
e) podejmowanie decyzji w kwestiach, w których pojawią się wątpliwości
związane z Konkursem, w tym dotyczących interpretacji postanowień
Regulaminu.
7. Konkurs rozstrzygnięty zostanie najpóźniej do 12.01.24 r.
§ 4. NAGRODA
1. W Konkursie zostaną przyznane 3 nagrody – po jednej nagrodzie na każdym z
portali społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok) w postaci zestawu
książek o wartości 150,00 PLN.
2. Nagroda jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych na
podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.
3. Zwycięzcy nie przysługuje prawo wymiany nagrody na nagrodę innego rodzaju.
4. Zwycięzca nie jest uprawniony do przeniesienia roszczeń o prawo do nagrody
na osoby trzecie.
5. Zwycięzca może zrzec się nagrody w Konkursie, ale w zamian nie przysługuje
mu jakakolwiek inna nagroda ani jej równowartość w kwocie pieniężnej.
6. Zwycięzcy zostaną powiadomieni najpóźniej w dniu 12.01.24 r. o wygranej i
warunkach odbioru nagrody za pośrednictwem wiadomości prywatnej wysłanej
za pośrednictwem Serwisów Facebook, Instagram i TikTok oraz poprzez
zamieszczenie odpowiedzi na wygrany komentarz pod postem konkursowym w
Serwisach Facebook, Instagram i TikTok z dnia 24.12.23 r.
7. Informacja o wynikach Konkursu zostanie umieszczona w komentarzu pod
postem konkursowym na profilach Wydawnictwa RM w serwisach Facebook,
Instagram i TikTok z dnia 24.12.23 r.
8. Niedopuszczalne jest:
a) podejmowanie przez Uczestników działań sprzecznych z prawem lub
zasadami współżycia społecznego,
b) wszelkiego rodzaju ingerowanie w mechanizm Strony Konkursowej,
c) wykorzystanie przez Uczestnika wielu kont (profili) w Serwisach Facebook,
Instagram i TikTok w celu wzięcia udziału w Konkursie, w tym dokonywanie
zgłoszenia z lub tworzenie wielu kont (profili);
d) dokonywanie zgłoszenia do Konkursu za pośrednictwem osób trzecich.
9. W przypadkach określonych powyżej Organizator uprawniony jest do
wyłączenia Uczestnika od udziału w Konkursie.
§ 5. DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych zebranych w trakcie Konkursu, tj. nazwy
Profilu uczestnika w Serwisie Facebook, Instagram lub TikTok, a w przypadku
wygranej w Konkursie także imię i nazwisko, dane adresowe oraz dane
kontaktowe, jest Organizator. W sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych uczestnicy mogą się skontaktować pod adres e-mail:
rm@rm.com.pl
2. Organizator przetwarza dane osobowe uczestników Konkursu w celu
przeprowadzenia Konkursu i wyłonienia zwycięzcy, odbioru nagrody. Podstawą
prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy, do której
zawarcia dochodzi w związku z przystąpieniem Uczestników do Konkursu.
3. Organizator przetwarza dane osobowe z uwzględnieniem postanowień
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
4. Dane osobowe są usuwane przez Organizatora po upływie okresu
uprawniającego do zgłoszenia reklamacji i rozpatrzenia zgłoszonych
reklamacji.
5. Uczestnikowi Konkursu przysługuje prawo:
a) otrzymania informacji o danych Organizatora, zasadach przetwarzania
danych oraz przysługujących mu uprawnieniach;
b) uzyskania dostępu do danych osobowych;
c) żądania niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych,
które są nieprawidłowe oraz (z uwzględnieniem celów przetwarzania) żądania
uzupełniania niekompletnych danych osobowych;
d) żądania niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych;
e) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
f) przenoszenia danych osobowych;
g) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących go danych
osobowych.
§ 6. REKLAMACJE
1. Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Konkursu,
Uczestnicy powinni zgłaszać Organizatorowi na piśmie w czasie trwania
Konkursu albo w terminie 14 dni po jego zakończeniu na adres
korespondencyjny Organizatora: ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, z dopiskiem
„Wydawnictwo RM – KONKURS ŚWIĄTECZNY”.
2. Pisemna reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i dokładny adres
Uczestnika, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
3. Reklamacje rozpatrywane będą niezwłocznie, jednakże nie dłużej niż w ciągu
14 dni roboczych od dnia ich otrzymania przez Organizatora.
4. Uczestnik zostaje powiadomiony o decyzji Organizatora listem poleconym
wysłanym na adres podany w reklamacji w terminie 7 dni roboczych od daty
rozpatrzenia reklamacji.
5. Negatywne rozpatrzenie reklamacji Uczestnika przez Organizatora, nie wyłącza
prawa Uczestnika do dochodzenia roszczeń przysługujących mu na podstawie
powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym na drodze postępowania
sądowego.
§ 7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się
odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Materiały reklamowo-promocyjne dotyczące Konkursu mają jedynie charakter
informacyjny. Wiążącą moc prawną mają wyłącznie postanowienia
Regulaminu.
3. Regulamin wchodzi w życie w dniu rozpoczęcia Konkursu i obowiązuje do
dnia zakończenia Konkursu z zastrzeżeniem, że jego postanowienia – w
odpowiednim zakresie – będą stosowane do przeprowadzenia ewentualnych
postępowań reklamacyjnych.
4. Serwisy Facebook, Instagram i TikTok nie ponoszą odpowiedzialności za
przebieg Konkursu.